Wystawa fotografii Halina Morcinek  „Deep cut”

Związek Pol­s­kich Artys­tów Fotografików Okręg Śląs­ki zaprasza na wys­tawę fotografii Hali­na Morcinek „ Deep cut ”. Wernisaż odbędzie się w środę 2 lip­ca 2025 roku o godz. 18.30 w „Galerii Katow­ice” Związku Pol­s­kich Artys­tów Fotografików Okręg Śląs­ki przy ul. Dąbrowskiego 2. Wys­tawę moż­na oglą­dać do 1 sierp­nia 2025 roku od wtorku do piątku w godz. od 17.00 do 20.00. Wstęp wolny.

Hali­na Morcinek

Związana z nurtem tzw. fotografii czys­tej. Intere­su­je ją aspekt doku­men­tal­ny fotografii w sze­rokim znacze­niu: od prostej rejes­tracji stanów fak­ty­cznych aż do kre­owa­nia i zapisu sytu­acji chwilowych, wiz­ual­nie efe­merycznych, nieist­nieją­cych obiek­ty­wnie, przy­wołanych do ist­nienia poprzez fotografie i dla fotografii.

W 2000 r. ukończyła Wyższe Studi­um Fotografii  w Jele­niej Gorze pod kierown­ictwem Woj­ciecha Zawadzkiego z dyplomem u pro­mo­to­ra dr. Adama Soboty. 
Należy do Okręgu Śląskiego Związku Pol­s­kich Artys­tów Fotografików. 
Jest członkiem WBK Werkkreis Bilden­der Kün­stler przy Forum Kunst&Architektur w Essen.
Jest współza­łoży­cielką i ani­ma­torką „Grupy 999”.

 Ważniejsze wys­tawy indy­wid­u­alne: “Sen, nie sen”, “Miejs­ca niczy­je”, „Auto­portret”,  „Współczes­na Arka Noego”- prezen­towana w Jaworznie 
wraz z hap­peningiem w Zawoi.
Wraz z Bar­barą Gór­ni­ak prowadz­iła warsz­taty „Trans­fer polaroidu” w Żywym Skanse­nie Fotografii w Jaworznie, tam prezen­towała również wys­tawę indy­wid­u­al­ną „Pin­hole 1:1” w Galerii ZPAF 
w Katow­icach i w Galerii za Szafą we Wrocławiu.
Uczest­niczyła też w zbiorowej wys­taw­ie „Kon­tak­ty c.d.”  w BWA w Jele­niej Górze.
Ostat­nio brała udzi­ał we wspól­nym pro­jek­cie „face to face”  z malarką Katrin Ass­mann oraz z   rzeźbiarką Hel­ga Hütte, w pro­jek­cie „Alea Iac­ta” w Essen, gdzie od lat mieszka.
Obec­nie przed­staw­ia zestaw zdjęć „Deep cut”,  tym razem z nieco innym spo­jrze­niem na medi­um fotografii, bowiem wprowadza kolor, cias­ny kadr i tech­nikę cyfrową.
Jest to zestaw wyko­nany bez ingerencji w pier­wot­ną mater­ię obrazu, z rejes­tracją zas­tanego stanu rzeczywistości.