————————————————————————-
————————————————————————-
Miasto Katowice oraz Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski zapraszają 4 XII 2013 o godz 18.30 do Galerii KATOWICE mieszczącej się przy ul. Młyńskiej 9 (I piętro),
na wernisaż zbiorowej wystawy fotografii “KATOWICE W OBIEKTYWIE 2013”
Tematem tegorocznej edycji konkursu „Katowice w obiektywie 2013”, organizowanym przez Wydział Promocji Urzędu Miasta Katowice we współpracy ze Okręgiem Śląskim Związku Polskich Artystów Fotografików, były „Cztery pory roku”.
40 zdjęć, jako wyróżnienie w konkursie zostanie wyeksponowanych w Galerii Katowice ZPAF. Autorami zdjęć są:
Agata Głatki, Agata Krakowiak, Agnieszka Wosz, Anna Tomaka-Wójcik, Anna Wołoch, Bartłomiej, Dariusz Demarczyk, Dorota Majewska, Elżbieta Musialik, Ewa Grzegorzak Łopuszko, Ewelina Wawrzyńczo, Franciszek Bara, Iwona Błąkała Wander, Jakub Dłubak, Joanna Bratko-Lityńska, Jolanta Bojarun, Jolanta Kołakowska, Łukasz Michna, Magdalena Pierwocha, Małgorzata Heichel Detzner, Marcin Kelm, Marek Lityński, Maria Płonka, Monika Myszka, Paweł Bocianek, Robert Garstka, Robert Paliga, Tomasz Kawka, Urszula Gładka.
Nagrodą główną w Konkursie jest publikacja fotografii na kartach kalendarza:
Marek Lityński „Pierwszy śnieg”
Robert Paliga „Borki zimą”
Maria Płonka „Lato na Nikiszowcu”, „Wiosenny trening”
Robert Garstka „Wiosna na tysiącleciu 3”
Elżbieta Musialik „Cisza nad Morawą”, „Złotem malowane”
Magdalena Pierwocha „Dolina Trzech Stawów”
Marcin Kelm „Lipcowy zmierzch na Jordana”
Agnieszka Wosz „Złota śląska jesień”
Dorota Majewska „Las Murckowski 2”
Bartłomiej Mrózek „Bazylika”
Agata Krakowiak „Jesienne logo 2”
Anna Tomaka-Wójcik „Kolory jesieni”
Trzem autorom prac zamieszczonych na wystawie komisja przyznała nagrody specjalne:
1.Elżbieta Musialik „Cisza nad Morawą” — tablet multimedialnych
2.Marek Lityński „Pierwszy śnieg” — tablet multimedialny
3.Anna Tomaka-Wójcik „Kolory jesieni” — czytnik do e‑booków
Autorka pracy, która zdobyła największą liczbę głosów w głosowaniu internautów weźmie udział w warsztatach fotograficznych zorganizowanych przez Okręg Śląski ZPAF:
Elżbieta Musialik „Złotem malowane”
Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy i zapraszamy na wernisaż wystawy, podczas której zwycięzcom zostaną wręczone nagrody.
————————————————————————-
Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski zaprasza do Galerii KATOWICE,na wystawę fotografii w ramach 5. Ogólnopolskiego Festiwalu Fotografii Otworkowej OFFO 2013:
georgia Krawiec “OCZY BOGA”
Mistyczna podróż wehikułem fotografii.
Immanentną częścią poszukiwań duchowych jest docieranie do źródeł natury percepcji, granicy świadomości, istoty materii. Seria obiektów i fotografii OCZY BOGA Georgii Krawiec zdaje się być wyrazem takiej osobistej podróży mistycznej, jaką dokonuje autorka. Wystawa prac staje się zaś pretekstem do zaproszenia widza do odbycia tej podroży. Dlatego też w jej odbiorze oprócz wartości czysto estetycznej, wizualnej niezwykle istotna staje się symbolika. Jest ona obecna w każdym aspekcie projektu.
Już sam wybór techniki nie jest przypadkowy. Camera obscura (aparat otworkowy) jest bowiem najbardziej pierwotną formą sztuki fotografii, czysto fizycznym podstawowym zjawiskiem natury, ale również fenomenem będącym zasadą naszej percepcji wizualnej. Nasze oko jest „otworkiem”, my jesteśmy „otworkami”. Zderzenie tego fenomenu z umieszczonym w piramidzie okiem opatrzności, symbolizującym nieustanną obecność absolutu w tym co przejawione, uświadamia nam jego bytność w każdym punkcie, w każdej istocie. Nieprzypadkowo materiały, z których wykonano piramidki reprezentują różne formy materii.
Niezwykłym doświadczeniem jest zabieg zamknięcia kliszy wewnątrz owych symboli, co czynni z nich aparaty otworkowe ciągle rejestrujące otaczają rzeczywistość. To sprawia, że zaczynamy postrzegać światło jako boskie medium, w którym jesteśmy nieustannie zanurzeni. Zamknięta klisza, której nie da się wyjąć, wystawiona jest na nieustanną projekcję. Z perspektywy nieskończoności zostaje ona całkowicie zaświetlona, czego wynikiem jest obraz absolutnej świetlistości. Zarówno w kulturze wschodu jak i zachodu świetlistość jest atrybutem ostatecznej świadomości, duszy, Boga.
Owa świetlista natura naszej egzystencji została w sposób niezwykły przedstawiona w cyklu fotografii przedstawiających postać wykonującą cykl powitania słońca (suryanamaskar). To szczególny cykl pozycji wykonywanych jedna po drugiej, do których dołącza się recytację imion Boga, będący w tradycji hinduizmu oraz w tradycji jogi wyrazem wewnętrznej ofiary składanej Bogu. Słońce (w sanskrycie: surya) jest symbolem czystej energii, oczyszczającej ofiarnika poprzez ofiarę ognia. Wielokrotne wykonywanie cyklu silnie rozgrzewa budząc wewnętrzny ogień, w którym ciało oczyszcza się nie tylko w sposób symboliczny ale i substancjalny.
Georgii Krawiec w sposób niezwykły udało się to uchwycić w fotografiach, na których postać jogina jest wypełniona światłem — całkowicie oczyszczona, całkowicie ofiarowana, totalnie zjednoczona z boską świetlistością. To punkt w którym znika granica między energią i materią. Dochodzimy do granicy percepcji i świadomości. Czy tak właśnie postrzegają nas oczy Boga? Czy tak doświadczamy z nim zjednoczenia? … ?
Piotr Künstler
Warszawa, paździenik 2013
kurator wystawy w Galerii KATOWICE: Katarzyna Łata-Wrona
OFFO 2013 to piąta, jubileuszowa, edycja Ogólnopolskiego Festiwalu Fotografii Otworkowej organizowanego przez Grupę Trzymającą OFFO. Jest to impreza cykliczna (biennale), która nie ma odpowiednika w polskim środowisku fotograficznym, a znana jest także poza granicami kraju.
OFFO jest Festiwalem gromadzącym twórców, którzy posługują się fotografią otworkową (pinhole photography). Jej celem jest ukazanie możliwości, jakie daje ta technika i przybliżenie jej możliwie najszerszej publiczności.
Wystawy festiwalowe i pofestiwalowe były, są i będą eksponowane w około 30 galeriach górnośląskich, ale także w innych regionach kraju, jak choćby cyklicznie w Browarze Mieszczańskim we Wrocławiu podczas festiwalu „Podwodny Wrocław”.
W Festiwalu udział biorą uznani artyści uprawiający ten gatunek fotografii — członkowie Związku Polskich Artystów Fotografików, Artyści Fotoklubu Rzeczypospolitej Polski, wykładowcy uczelni artystycznych, oraz artyści Międzynarodowej Federacji Fotografii Artystycznej F.I.A.P. Choć w nazwie jest „Ogólnopolski”, ale w festiwalu brali udział Autorzy ze wszystkich kontynentów (z wyjątkiem Antarktydy).
Wystawom towarzyszą pokazy filmów otworkowych, multimediów, prelekcje, oraz wydawnictwo (z powodu braku pieniędzy czasami tylko na CD) stanowiące po części katalog, ale też zbiór artykułów teoretyków i praktyków fotografii otworkowej.
Nieodłączną częścią Festiwalu jest również wystawa „OFFO Objazdowe” („OFFO-On-The-Way”), podczas której każdy autor prezentuje tylko jedno zdjęcie. Ekspozycja ta pokazywana jest w różnych ośrodkach na terenie kraju również po zakończeniu Festiwalu.
OFFO jest imprezą niezależną, formalnie niezwiązaną z żadną instytucją. W celu organizacji Festiwalu (podczas jego II edycji) powstała nieformalna Grupa Trzymająca OFFO, do której w 2009 roku dołączyła Grupa Szybkiego Reagowania OFFO.
Galeria KATOWICE jest czynna w środy i czwartki od 10.00 do 17.00
oraz w poniedziałki i piątki od 17.00 do 20.00
wystawę można oglądać do końca listopada
serdecznie zapraszamy!
————————————————————————-
Finisaż odbędzie się w Galerii Katowice mieszczącej się w Katowicach przy ul. Młyńskiej 9 (I piętro).
Kuratorem wystawy jest Katarzyna Łata-Wrona.
————————————————————————-
Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski zaprasza 2 X 2013 o godz 18.30 na wernisaż wystawy fotografii „bliżej”.
Wernisaż odbędzie się w Galerii Katowice mieszczącej się w Katowicach przy ul. Młyńskiej 9 (I piętro). Wystawę można oglądać do końca miesiąca października.
Galeria jest czynna w środy i czwartki od 13.00 do 17.00.
Kuratorem wystawy jest Katarzyna Łata-Wrona.
MICHAŁ CAŁA
MARTA DĄBROWSKA
MARIA DZIERŻYŃSKA
WALDEMAR JAMA
ANTONI KREIS
MAREK LOCHER
KATARZYNA ŁATA-WRONA
ARKADIUSZ ŁAWRYWIANIEC
BEATA MENDREK-MIKULSKA
BOGUSŁAW MICHNIK
KRZYSZTOF MILLER
JOWITA MORMUL
JOANNA NOWICKA
ZBIGNIEW SAWICZ
BOLESŁAW STACHOW
KRZYSZTOF SZLAPA
MAREK WESOŁOWSKI
JÓZEF WOLNY
EWA ZAWADZKA
Urodzona w 1977 roku w Będzinie. Członek ZPAF. Zajmuje się fotografią kreacyjną. Interesują ją relacje międzyludzkie z pełną paletą odcieni. Cechą charakterystyczną jej fotografii jest „piękna brzydota” i balansowanie na granicy kiczu. Ceni możliwość kreowania rzeczywistego świata o nierealnej strukturze, a inspiracje czerpie z obserwacji życia realnego jak i ze snu. Jest uczestniczką wielu wystaw indywidualnych i zbiorowych. www.anna66.carbonmade.com
„bliżej”: „ Paper marriage” to jedna z fotografii z cyklu „ Relacje”. Zestaw ten powstaje od 2008 roku i jest cyklem jeszcze niezakończonym. Związki międzyludzkie są głównym tematem jaki interesuje autorkę Zbiór fotografii „ Relacje” oscyluje wokół człowieka i jego miejsca w komunikacji z drugim człowiekiem. Autorka uwidacznia skomplikowany świat związków partnerskich, małżeńskich, przyjacielskich i pokazuje prawdziwe emocje z nim związane gdyż przykłady czerpie z życia obserwując swoje otoczenie.
Michał Cała
Fotografuję od 40 lat. Tematami moich zdjęć są najczęściej pejzaże przemysłowe i miejskie Górnego i Dolnego Śląska. Interesują mnie problemy społeczne i urbanistyczne. Więcej o mnie, oraz moje fotografie można znaleźć na stronie www.michalcala.pl
„bliżej”: Moje zdjęcie przedstawia starszego pana na ławce ze swoim pieskiem. Ten piesek jest, być może, ostatnią i jedyną bliską istotą dla tego pana.
Marta Dąbrowska
„bliżej”: Zdjęcie „Portret podwójny” należy do cyklu „Portret matki.”
Kiedy dowiedziałam się o wystawie „Bliżej” od razu pomyślałam o tym zdjęciu. Słowo bliżej, kojarzy mi się najbardziej z relacjami międzyludzkimi. Wydaje się, że najbliżej człowieka jest jego rodzina. Fotografujemy namiętnie naszych bliskich. Fotografujemy i jesteśmy przez nich fotografowani. Wzruszamy się oglądając rodzinne zdjęcia. To nas zapewnia i przypomina o więzi.
Czy jednak sam fakt fotografowania sprawia, że relacje stają się bliższe, czy więcej w nas wiedzy, zrozumienia, wybaczenia i akceptacji? „Portret podwójny” jest montażem. Sfotografowałam matkę a potem ubrałam jej rzeczy i zostałam sfotografowana. „Zbliżyłam nas” w programie komputerowym. Na zdjęciu jesteśmy blisko, ale nie zawsze blisko oznacza bliżej…
Niestety nie mamy już dużo czasu na Bliżej.
Nazywam się Marta Dąbrowska.
Fotografuję.
Maria Dzierżyńska
Od 2004 roku członek ZPAF. Od lat związana z życiem artystycznym Kłodzka: dokumentując fotograficznie i organizując wystawy, głównie w Galerii BWA, jako wieloletni jej kierownik artystyczny, a potem dyrektor. Autorka wielu wystaw indywidualnych i zbiorowych.
„bliżej”: Coraz bardziej potrzebuję kontaktu z przyrodą. Tworzy ona niepowtarzalne seanse. Poprzez makrofotografię wybieram i powiększam mój pejzaż kreacyjny – trochę nostalgiczny, złożony z elementów natury, chociaz wydaje się nieco abstrakcyjny…
Waldemar Jama
Od 1973 r członek ZPAF. Profesor sztuk plastycznych.
Autor wielu wystaw indywidualnych i znaczących zbiorowych.
„bliżej”: To takie połączenie trywialności z oczywistością.
Antoni Kreis
ur. w 1956 w Chorzowie, z fotografuje od 35 lat, członek ZPAF, wice prezes Zarządu Okręgu Śląskiego ZPAF. Uczestnik blisko dwustu fotograficznych wystaw zbiorowych i kilkudziesięciu indywidualnych. Laureat dziesiątek nagród w konkursach fotograficznych i filmowych. Ciągle poszukuje nowych form wypowiedzi artystycznej.
„bliżej”: „Autoportret bezpośredni” — Najbliżej jak to możliwe. Bezpośredni ślad „mnie” na obrazie. Dosłowny „kontakt” z podłożem, na którym odbił się wizerunek mojej obecności. Dziś bezbolesny autoportret wykonany z pomocą cyfrowego skanera, którego prototypem ponad dwa tysiąclecia temu była husta świętej Weroniki. Właśnie wtedy wynaleziono fotografię.
Marek Locher
rocznik 1975, zawodowo związany z branżą architektoniczno-projektową:
W fotografii interesuje mnie dokumentowanie teraźniejszości widzianej przez pryzmat przeszłości lub jej bezpośredni związek z przeszłością. Fotografia to dla mnie przyjemność, chęć poznawania ludzi i miejsc oraz możliwość rejestrowania obrazów z życia, których utrwalanie uważam za ważne i istotne.
„bliżej”: O przesłanym zdjęciu i powodach jego utrwalenia:
Pierwszy plan powiązany z horyzontem ciągiem 28 słupów, rozlokowanych w linii prostej na dystansie 570 metrów. Klarowność postrzegania perspektywy zakłócona, abstrakcyjność motywu zamierzona, cel dodatkowy: niepowtarzalność w codzienności.
Katarzyna Łata-Wrona
Absolwentka ASP w Krakowie, Wydział Grafiki w Katowicach. Od 2000 roku członek ZPAF. Obecnie prezes Okręgu Śląskiego ZPAF. Autorka kilkunastu wystaw indywidualnych, kilkudziesięciu zbiorowych oraz happeningów fotograficznych, kurator wystaw tematycznych. Prowadzi autorskie warsztaty fotograficzne: www.fotowarsztaty.eu. Zajmuje się fotografią kreacyjną.
„bliżej”: „lalka ż III,CMs~lce;lm D.~lek 1. „zabawka dziecinna mająca miniaturową postać ludzką, często dziecięcą, używana też (zwykle w pięknym stroju) jako przedmiot dekoracyjny”: Gumowa, plastykowa, szmaciana lalka. Lalka chodząca, płacząca, zamykająca oczy. […] 2. ”figurka zastępująca postać aktora w widowisku, np. kukiełka, pacynka, marionetka”: Teatr lalek. (Słownik języka polskiego, W‑wa 1979)
Arkadiusz Ławrywianiec
ur. 19.01.1967 w Opolu. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Opolu. Fotografią zajmuje od 1986 roku, kiedy to
wykonał własnoręcznie pierwszą odbitkę. Od 1994 pracuje w Dzienniku Zachodnim jako fotoreporter. Od 2009 uczy w Policealnej Szkole Fotograficznej Fotoedukacja w Katowicach. Od 2010 jest członkiem ZPAF. Strona autorska www.areklawrywianiec.com
„bliżej”: „Gdzie jest człowiek, tam jest i sztuka” (Stanisław Ignacy Witkiewicz)
Aby to dostrzec, trzeba być bliżej.
Beata Mendrek-Mikulska
Od 2008 roku członek ZPAF. Wykładowca w Szkole Fotografii FOTOEDUKACJA w Katowicach w zakresie Kompozycji Obrazu Fotograficznego, Technik Fotograficznych oraz Rysunku. Organizatorka i wykładowca kursów i warsztatów fotograficznych. (www.fotowarsztaty.eu) Autorka wystaw indywidualnych oraz uczestniczka wystaw zbiorowych. Strona autorska www.horyzonty.net
„bliżej”: Bliżej… jeszcze bliżej… już bliżej się nie da… NAJBLIŻEJ…
Bogusław Michnik
Rocznik 1945. Członek ZPAF. Poeta,fotografik, animator kultury.
„bliżej”: Praca z cyklu „Erosarium”, w którym stara się być możliwie blisko jednej z najważniejszych sfer życia.
Krzysztof Miller
ur 01 05 1953r. w Tarnowskich Górach. Absolwent wydziału operatorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Teatralnej i Telewizyjnej w Łodzi. Autor zdjęć do filmów fabularnych i dokumentalnych. Współpraca z ARTE, ZDF, Canal+, Discovery oraz Telewizją Polską. Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich oraz ZPAF. Liczne wystawy fotograficzne w kraju oraz za granicą.
„bliżej”: Czas w którym żyjemy, to czas samolubów i egocentryków. Człowiek obok nas to nie koleżanka, czy kolega — to konkurent. Musimy stroić się w bojowe piórka, musimy być silni, lepsi, szybsi. Musimy wygrać. Wstydzimy się ludzkich odruchów (akurat, że mamy z tego korzyść). Nie mówimy przepraszam, bo to przyznanie się do błędu, nie mówimy dziękuję — bo to nam powinni dziękować. W końcu nie mówimy kocham bo to obnażenie własnych uczuć, a my przecież powoli mamy stać się … produkcyjnymi maszynami wielkich korporacji.
dr Jowita Bogna Mormul
fotografuje, maluje, ilustruje, rzeźbi, łącząc działalność twórczą z wykładową. Absolwentka ASP w Krakowie i PWSFTViT w Łodzi. Członkini ZPAF i ZPAP. Więcej na www.jowitka.com
„bliżej”:
Rytm kontrast kolor
Zbliżam się
Bliskość odnajduje nowe znaczenia
Odrealnia
Kadrem wyjmuję z kontekstu ułamki rzeczywistości
Układam rekonstrukcję wrażenia
Joanna Nowicka
zawodowy fotograf i fotoreporter. Absolwentka socjologii
na Uniwersytecie Śląskim (2002) oraz studentka projektowania graficznego
– studiów podyplomowych na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.
Stypendystka Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury na projekt
fotograficzny o architekturze powojennej na Śląsku (2010).
„bliżej”: idea, działanie, razem, humor, zaufanie, pomoc, TATO.
Zbigniew Sawicz
Fotografią zajmuje się od ponad 40 lat. Członek ZPAF od 1990r. Współpracował z m.in. z „Panoramą”, „Foto Magazynem”, „Ekranem”, od 18 lat miesięcznikiem „Śląsk”. Zdjęcia publikował w licznych wydawnictwach albumowych i książkowych.
Najbardziej znane cykle fotograficzne: „Śląska ballada” i realizowany od kilkunastu lat „Mistrzowie piękna” ukazujący wybitnych przedstawicieli sztuki i kultury, w różnorodny sposób związanych ze Śląskiem. Jest autorem wielu wystaw indywidualnych oraz uczestnikiem wystaw zbiorowych i ogólnopolskich plenerów fotograficznych.
Za twórczość fotograficzną odznaczony m.in. medalem Zasłużony dla Kultury Polskiej.
„bliżej”: Przyroda nie znosi pustki. Niegdyś karczowano lasy by budować kopalnie. W miejscach, w których zaprzestano wydzierać ziemi czarne diamenty pozostały rany, które natura sama stara się zaleczyć. Ślad destrukcyjnej obecności człowieka szybko się zaciera…
Bolesław Stachow
Uprawia fotografię mentalną. Fotografowanie dla niego jest zbieraniem tworzywa do komponowania utworów obrazowych.
Ostatnie wystawy to; „Wiersze obrazami zapisane” oraz
„Czas przeszły powracający’.
„bliżej”: Prace nawiązują do haseł, pieśni i wizerunków propagandowych z minionego okresu i są ich pastiszem.
Krzysztof Szlapa
rocznik ’87, mieszka w Katowicach, członek ZPAF, uczestnik Szkoły Widzenia
oraz Grupy 999, częsty gość w Żywym Skansenie Fotografii, wolontariusz w Galerii Pustej, z wykształcenia filolog, prowadzący wakacyjne zajęcia fotograficzne dla dzieci i młodzieży, nauczyciel języka polskiego w szkole podstawowej.
„bliżej”: Praca zaproponowana do zbiorowej wystawy „Bliżej” reprezentuje wciąż
powstającą serię zdjęć pod wstępnym tytułem „Pamiętnik”. Jest to
osobisty zapis codziennych sytuacji, których wartość i znaczenie
poznaję przez fotografię (czasami po czasie). Papierowa pamięć buduje
moją tożsamość, w której bliskie mi osoby nie są modelami, ale
żywymi ludźmi ( poruszającymi się i oddychającymi, co można
zauważyć dzięki kilkusekundowym naświetleniom). Upływ czasu zamazuje
detale obrazu działając nie inaczej
jak ludzka pamięć. Mam jednak nadzieję, że ta strata budzi chęć
dopowiedzenia, pozostawiając dość miejsca dla Państwa wyobraźni.
Marek Wesołowski ur. 1968r, mieszka w Dąbrowie Górniczej.
Od 2010 Członek Związku Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski. Właściciel firmy Virtual Studio, zawodowo zajmuje się fotografią i projektami graficznymi.
Wielokrotnie przedstawiał swoje prace na wystawach indywidualnych i zbiorowych.
Jego prace są wyrazem ciągłych poszukiwań twórczych.
Swoje fotografie prezentuje na autorskim blogu marekwesolowski.blogspot.com oraz stronie
firmowej www.virtualstudio.pl .
„bliżej”: Fotografia pt „Bliżej natury” złożona została z dwóch współbrzmiących ze sobą obrazów: pierwszy obraz stworzyła sama natura podczas wystawienia materiału światłoczułego na działanie warunków atmosferycznych, drugi to portret nagiej kobiety, spotkanej przypadkowo w moim ogrodzie 😉
Józef Wolny
Rocznik 60, urodzony w Rudzie Śląskiej. Od 1983 r. aktywnie uczestniczył w pracach Katowickiego Towarzystwa Fotograficznego, biorąc udział w wielu wystawach, konkursach i prezentacjach. Zawodowo związany był jako etatowy fotoreporter z tygodnikami:”Panorama”, „Katolik”, „Gazeta Wyborcza”,”Super Express”. Obecnie pracuje w tygodniku „Gość Niedzielny” jako fotoedytor i szef działu foto. Uprawia fotografię czarno-białą mieszczącą się w nurcie fotografii autonomicznej, twórca pojęcia metafotofizyczności.
Członek ZPAF od stycznia 2003 roku, nr legitymacji 855.
„bliżej”: Bretania 10.06.2013
Spacerując po Saint-Briac obok różowej ciastkarni spotkałem Catherine. Nie wiem dlaczego. Uśmiechnięta pokazała mi światło i wiatr gdzieś pomiędzy polem golfowym a Angielskim Kanałem. Po trzykroć jej za to dziękuję.
Józef
Ewa Zawadzka
ukończyła Wydział Grafiki w Katowicach — Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie. Prowadzi Pracownię Działań Multigraficznych na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Grafik i malarz. Członek ZPAF. Od początku związana z fotografią, która była inspiracją jej twórczości. Obecnie zaś stała się ważną, samodzielną formą wypowiedzi artystycznej. Interesuje ją fotografia aranżowana, syntetyczny pejzaż oraz eksperyment.
„bliżej”: Zdjęcie jest z cyklu red ‑one — są to gabloty 23 x 23 dotykające spraw komercji, nadmiaru towarów, promocji, niepowtarzalnych okazji i wyprzedaży — oraz reprezentacji i prezentacji.
————————————————————————-
Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski serdecznie zaprasza do wzięcia udziału w happeningu “Wszystkie drogi prowadzą do fotografii”.
Zadanie współfinansowane z budżetu Miasta Katowice.
Happening odbędzie się dnia 21 sierpnia 2013r. od godz. 18.00.
UWAGA! TERMIN ZGŁOSZEŃ PRZEDŁUŻAMY DO 04 SIERPNIA.
————————————————————————-
Regionalny Ośrodek Kultury w Częstochowie oraz Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski zaprasza 07 VIII 2013 o godz 18.30 na wernisaż wystawy fotografii “CYBERFOTO 2013”, który odbędzie się w Galerii Katowice mieszczącej się w Katowicach przy ul. Młyńskiej 9 (I piętro).
Zapraszamy serdecznie!
Krzysztof Jurecki
Ścieranie się prądów artystycznych i kulturowych
Jakie mam wrażenia po kolejnym konkursie Cyberfoto? Gdzie on prowadzi i jakie wyznacza ścieżki w polskiej fotografii? Na te proste pytania być może ktoś odpowie za lat kilkanaście, albo nigdy… . Odpowie wówczas, jeśli dla jakiegoś twórcy będzie to istotny moment, a udział w takiej wystawie zmieni coś w jego życiu. Może kiedyś dowiemy się o tym?
Rywalizacja różnych światów i kultur
Uświadomiłem sobie, że najnowsza „walka światów” nie tylko w polityce posiada swoje oblicze, ale także w prądach kulturowych i na takim konkursie, jak ten w Częstochowie. Mamy więc atakujące estycznie malarstwo i wciąż stare/nowe estetyki graficzne, które niszczą, albo próbują to czynić, realność świata dokumentalnego. Widzę też w wielu pracach na Cyberfoto silniejsze zagrożenie reklamą, która kusi ułudą piękna, nieśmiertelności, nie mówiąc nic o realności naszego świata. Oglądając prace z Ukrainy uświadomiłem sobie także zauroczenie komiksem i grami komputerowymi, które stwarzają wirtualny świat, przede wszystkim dla osób młodych, wierzących w iluzję obrazu. Powstaje więc nowy rodzaj dogmatu i wiary… .
Różnice kulturowe?
Pomimo, że coraz bardziej jesteśmy zjednoczeni kulturowo i następuje uniformizacja cywilizacji globalnej pod znakiem McDonalda, to istnieją wciąż różnice kulturowe (np. Indie). Co stanie się, jeśli estetyka chińska czy indyjska zacznie wdzierać się do sztuk wizualnych łącząc się z tradycją euroamerykańską? Taki proces nastąpił już w filmie fabularnym.
Inne kraje dalekowschodnie, jak Japonia czy Korea Południowa, już dawno przejęły najnowsze prądy europejskie i amerykańskie, a proces ten bardzo uaktywnił pop-art, pierwszy kierunek tzw. sztuki popularnej.
Pierwsza nagroda bezdyskusyjnie przypadła Aurelii Pachołek z Krakowa za cykl prac „Koniec rzeczywistości”. Zadecydowały o tym trzy aspekty: a) bardzo wysublimowane posługiwanie się nałożonym kolorem, który „wchłonął” realność, b) umiejętne komponowanie konturów prac i rezygnacja z idealnego „złotego podziału” na rzecz układów sugerujących uporządkowany chaos, a przynajmniej niepokój. W ten sposób zachwiana została realność fotografii w bardzo ciekawy sposób połączona z tradycją sztuki abstrakcyjnej i kompozycji , c) tytuł jest adekwatny do trzech pokazanych zdjęć.
Druga nagroda przypadła Goutamowi Chatterjee (Indie) za prace pt. „Design my Dreams”. Osobiście nie poruszyły one mojej wyobraźni. Zdecydowanie zostałem jednak przegłosowany przez pozostałych członków jury. Co zaproponował artysta? Elektroniczne montaże nawiązujące do klasycznego surrealizmu i jego niezliczonych kontynuacji, w których poszczególne fragmenty, elementy, jak w klasycznej „grze w trupa” („cadavre exquis”), tworzą wciąż niewiarogodne wyobrażenia z podświadomości łączone za pomocą „automatyzmu”, którego w pracach Chatterjee raczej nie należy się spodziewać. Może bliższe są one wciąż popularnemu obiektowi surrealistycznemu „surrealist object”, kiedy dzieło stawało się fetyszem skrywającym w sobie perwersję, ironię lub wróżebną przepowiednię. Ważne w nagrodzonych pracach jest białe tło i szary kwadrat, nawiązujący do przeciwstawnej surrealizmowi tradycji suprematyzmu Kazimierza Malewicza.
Trzecią nagrodę uzyskał tryptyk Eugeniusza Nurzyńskiego „W stronę Klimta”. Z jednej strony podziwialiśmy niesamowite wprost możliwości kolorystyczne, jakimi operuje Nurzyński, ale z drugiej byliśmy zgodni, że praca jest zbyt mała i inaczej powinna być skomponowana – z trzech niezależnych części. W ten sposób artysta kontynuuje swe zainteresowania malarstwem, co poznaliśmy już na konkursie w Częstochowie. Tym razem w udany sposób wpisał się w erotyczną i symboliczną secesję wiedeńską. W ten sposób także ponowoczesność pokazuje swe pozytywne strony. To także tradycja obrazu montowanego w sposób bardzo drobiazgowy, co podziwialiśmy w nagrodzonych kilka razy w Częstochowie pracach Krystyny Andryszkiewicz.
Jan Kozakowski w kilku pracach z serii „Moje miasta” umiejętnie połączył różne elementy architektury z Częstochowy. W ten sposób toczył rodzaj gry, w której operował metodą rozbijania i tworzenia nowej struktury (tradycja malarstwa kubistycznego) z bardzo ciekawym rodzajem uproszczenia/prymitywizmu(?). Jego składane obrazki przypomniały świat znany z wyobraźni dziecka lub bardziej z rysunków i akwarel Nikifora Krynickiego. Oczywiście Kozakowski nie jest reprezentantem sztuki prymitywnej, ale sięga do tego typu wyobraźni.
Jacek Szczerbaniewicz w serii „Maski” kontynuuje od kilku lat swoją metodę łączenia świata realnego z manekinem kobiety. Uosabia on różnego rodzaju znaczenia znane np. z okresu międzywojennego, które trudno jednoznacznie odszyfrować. Tym razem chyba zadaje pytanie o to, kto jest bardziej sztuczny – człowiek czy manekin? Może tak samo? Jego styl staje się coraz bardziej wyrazisty i rozpoznawalny wpisując się w historię polskiej fotografii cyfrowej.
Ostatnie wyróżnienie przypadło artystce ze Szwecji – Katerinie Mistal za trzy fotografie czarno-białe „Lost time”, w których skandynawskie lodowce poddane zostały zaskakującej obróbce. Zatarta została granica między realnością a fikcją. W strukturze bieli i geometryzmie linii trudno znaleźć granice łączonych realności. W tym przypadku ważna jest świadomość określonego działania bieli i jej niuansów oraz konkretnej struktury. Prostota obrazu, ale jakże wyrafinowana! Świadczy o dojrzałości artystycznej.
————————————————————————-
Policealna Szkoła Fotograficzna Fotoedukacja oraz Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski zaprasza 03 VII 2013 o godz 18.30 na wernisaż wystawy fotografii “Dyplomy Rocznej Szkoły Fotografii Fotoedukacja”, który odbędzie się w Galerii Katowice mieszczącej się w Katowicach przy ul. Młyńskiej 9 (I piętro).
Zapraszamy serdecznie!
————————————————————————-
Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski zaprasza 29 V 2013 o godz 18.30 na finisaż wystawy fotografii KATARZYNY ŁATY-WRONY: „39 części”, który odbędzie się w Galerii Katowice mieszczącej się w Katowicach przy ul. Młyńskiej 9 (I piętro).
Zapraszamy serdecznie!
————————————————————————-
Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski zaprasza 5 VI 2013 o godz 18.30 na wernisaż wystawy fotografii Beaty Mendrek-MIkulskiej: „NOTATKI”.
Wernisaż odbędzie się w Galerii Katowice mieszczącej się w Katowicach przy ul. Młyńskiej 9 (I piętro). Wystawę można oglądać do 26 czerwca.
Notatki … / Beata Mendrek-Mikulska
To zapis codzienności… ostrożne rozlewanego wrzątku czy starannie przygotowanego obiadu, leniwe picie piwa czy dopalanie kolejnego papierosa… smażenie naleśników czy podlewanie kwiatów…
To raz czerwone, raz błękitne dźwięki… przeżywanie mocne lub obojętne….. naturalne… jak naturalnie różne są natury ludzkie …
To wreszcie zachód czy wschód słońca… zjawiskowo spokojny czy niespokojnie niespokojny … bezpośredni czy oparty o ściany…
Od abstrakcyjnych, po zupełnie realistyczne, widokówkowe wręcz… bez szczególnej kompozycji, ekspozycji… zupełnie intuicyjne, osobiste, wynikające z impulsu sięgania po aparat w takiej chwili…
Zapis, notatka chwili, radości z bycia w środku…
kurator wystawy — Antoni Kreis
/ Fotografia – dla wielu młodych i niemłodych ludzi to słowo dziś niemal magiczne. Co powoduje, że tysiące, a nawet i więcej ludzkich jednostek lekką ręką wydaje niełatwo zgromadzone środki na zakup sprzętu, którego centralnym punktem jest szklane oko? Popularne narzędzie, jakim jest aparat fotograficzny kierowane bywa na obiekty, zdarzenia, sytuacje warte zdaniem ich właścicieli utrwalenia. Powstają setki, tysiące, miliony kadrów. Potem pojawia się myśl: mogę więcej, chcę coś powiedzieć bez użycia słów, wyszeptać, wykrzyczeć światu własne prawdy, uczucia, niepokoje, tragedie (czy można sfotografować zapach, dźwięki, muzykę, ból, rozpacz i szaloną radość?). Pojawia się określenie: fotografia autorska, artystyczna… Tematy coraz bardziej ważne i poważne. Legitymacja z numerem i pieczątką, która stwierdza, że jestem ARTYSTĄ. Więc staję się nim: mogę, wolno mi, wręcz muszę szukać obrazów, wartych zawieszenie w GALERII- ŚWIĄTYNI SZTUKI. Przyjdą ludzie, obejrzą, będą starać się rozumieć — jedni bez trudu, inni pomyślą: o co chodzi ARTYŚCIE? Lubię to uczucie, gdy podchodzi ktoś i mówi: to jest dobre, rozumiem, zgadzam się… Beata na pewno też!
Beata to osoba, którą znam od lat i należy do wąskiego grona osób z którymi rozumiemy się bez pomocy wolnego i ograniczonego narzędzia komunikacji zwanego mową. Wystarczy, że spojrzę na Jej FOTOGRAFIĘ i wiem co czuje: to nic, ze Ona jest Kobietą a ja Mężczyzną. Ona ma lat tyle a ja tyle. Ona ma aparat takiej firmy, ja innej. Inne światy,
Przed oczyma mam najnowszy zestaw Jej prac. Spodziewałem się, że będzie poważnie (jak bywało ostatnio). Albo przeczytam schowane na dnie obrazów wiersze (jak na wielu Jej pracach). NIC Z TEGO! Widzę radość chwili, widzę utrwalone kadry, które nie zmuszają do myślenia, nie zastanawiają. Z pewnością fotografowanie sprawiło autorce dużo radości. Widzę tę radość i ona udziela się i mnie! Zaczynam rozumieć co w fotografii jest najważniejsze. Teraz wiem co czują Ci wszyscy, którzy do cyfrowych pudełeczek zbierają nastroje, miejsca i chwile… Teraz wiem, że bez radości nigdy nie będzie prawdziwej sztuki. Autorka przekroczyła kolejną barierę w doskonaleniu osobistego stosunku do świata, w swojej ciągle ewoluującej twórczości. A co z poezją, którą tak lubię w pracach Beaty? Co z naszym wspólnym językiem bez słów? Co ze SZTUKĄ? Patrzę na kolejne kadry i już wiem, że wszystko jest jak było. Rozumiem i zazdroszczę RADOŚCI. Też będę musiał tak spróbować….
Antoni Kreis, maj 2013
Beata Mendrek-Mikulska — artysta fotografik ZPAF
Absolwentka Policealnego Studium Fotograficznego oraz Wydziału RTV Uniwersytetu Śląskiego
w Katowicach.
Od 2008 roku członek Związku Polskich Artystów Fotografików – obecnie członek Zarządu ZPAF okręgu śląskiego.
Od roku 2009 wykładowca w Szkole Fotografii FOTOEDUKACJA w Katowicach w zakresie Kompozycji Obrazu Fotograficznego oraz Technik Fotograficznych – pracownia cyfrowa.
Organizatorka i wykładowca kursów i warsztatów fotograficznych.
W latach 2003 – 2006 założycielka i uczestniczka działań Grupy Fotograficznej NATECHWILE.
Od roku 2002 organizatorka i współorganizatorka wielu wystaw i projektów artystycznych, m.in. współpraca z Galerią Szyb Wilson, Galerią Czakram, Galerią Katowice ZPAF w Katowicach.
W 2004 r. współorganizatorka Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Wizualnych EWNS w Katowicach.
Prace w zbiorach Muzeum Śląskiego w Katowicach, Śląskiej Kolekcji Fotografii Artystycznej w Katowicach, Muzeum Miejskiego w Sosnowcu oraz w kolekcjach prywatnych.
Strona autorska — www.horyzonty.net
————————————————————————-
Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski serdecznie zaprasza do wzięcia udziału w happeningu “Wszystkie drogi prowadzą do fotografii”.
Zadanie współfinansowane z budżetu Miasta Katowice
Happening odbędzie się dnia 28 czerwca 2013r. od godz. 18.00. Szczegóły w regulaminie poniżej.
————————————————————————-
Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski serdecznie zaprasza 1 V 2013 o godz 18.30 na wernisaż wystawy fotografii KATARZYNY ŁATY-WRONY: „39 części”
Wernisaż odbędzie się w Galerii Katowice mieszczącej się w Katowicach przy ul. Młyńskiej 9 I piętro. Wystawę można oglądać do 29 maja.
„ Kasiu, dla Ciebie ważne jest, żeby przejść w sposób mentalny albo duchowy
między tym, co jest, a tym, co było.
Twoja fotografia jest sztuka duchową.”
Jerzy Lewczyński
marzec 2013
W kakofonii życia to właśnie artyści konstruują swoisty pryzmat, przez który łatwiej, ciekawiej, a niekiedy bardziej refleksyjnie możemy chłonąć meandry czasu. Takie są też prace Katarzyny. Zawarte w prezentowanym pokazie stanowią jej kolejne wersje portretowe, których odsłony dają świadectwo „wieloosobowości” autorki.Są kwintesencją intrygujących wcieleń zamkniętych w 39 kadrach kolejnych fotografii i w dopełniającym ten cykl portrecie nr 40, a potem… będą kolejne, zapisywane wzorem mistrzów, jako pamiętnik drogi własnej.
Jest coś pozytywnie kobiecego w tych przymiarkach do różnych ról, które choć wielobarwne, niekiedy przybierają charakter zmagań.
W kolejnych fotograficznych autoportretach autorka materializacje swoje różne role i wcielenia, niekiedy kreowane, niekiedy uchwycone w sposób naturalny. Obnaża uczucia i emocje otaczające ją w procesie sytuowania siebie w strukturze świata.
Nowy pokaz prac Katarzyny zawarty w prezentowanym cyklu „39 opowieści z życia Katarzyny + ta jedna” jest projektem o autorefleksyjnej wymowie. Zestawia pragnienia z realiami bytu.
Cykl tych fotografii zaświadcza także o umiejętności humorystycznego i zdystansowanego podejścia do przemyśleń o sobie i własnej twórczości.
Kreacyjny charakter fotografii, treściowe i formalne eksperymenty o bogatej warstwie obrazowej i ciekawej konwencji stylistycznej wydają się być wyzwaniem zarówno dla odbiorcy, jak i samej autorki, która winna dopisywać kolejne obrazy swej wyobrażonej, jak i rzeczywistej biografii fotograficznej.
Danuta Kowalik-Dura
kwiecień 2013
Patrząc na siebie, co widzę?
Wielki spektakl kobiecości.
Odgrywam swe role — pół na pół.
Jakże często nie godzę się na męską część siebie…
I boję się ludzi, ich spojrzeń…
nie akceptując siebie nie przyjmują mej nagości.
Tylko tarcza masek ochroni mnie przed kolejnym ciosem.
Odwracam twarz od lustra..
gasną światła…
czy można walczyć z ciemnością?
Ale wystarczy jeden promyk światła…
i wiem kim jestem.
Zegar wybija czterdziestą godzinę
mego istnienia.
kurtyna idzie w górę…
Marek Wesołowski
kurator wystawy
————————————————————————-
Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski serdecznie zaprasza 03 IV 2013 o godz 18,30 na wernisaż wystawy fotografii członków Okręgu Śląskiego ZPAF: „PRZEGLĄD”. Autorzy prac: J. Byrczek, M. Cała, J. Chojnacki, A. Gola, S. Jodłowski, T. Jodłowski, A. Kreis, M. Locher, J. Łakomski, K. Łata-Wrona, A. Ławrywianiec, B. Mendrek-Mikulska, B. Michnik, M. Miełek, K. Miller, H. Morcinek, J. Mormul, J. Nowicka, P. Oleś, Z. Sawicz, T. Stutz, M. Szalast, M. Wesołowski, J. Wolny, J. Zegalski.
Wernisaż odbędzie się w Galerii Katowice mieszczącej się w Katowicach przy ul. Młyńskiej 9 I piętro. Wystawę można oglądać do 25 kwietnia.
Bezpośrednio przed wernisażem wręczona zostanie nagroda im. Anny Chojnackiej “dla młodego twórcy” za najlepszą wystawę indywidualną w roku 2012.
————————————————————————-
————————————————————————-
Zbigniew Sawicz urodził się 8 października 1939 roku na Kresach Wschodnich w Bolechowie. Po wojnie przybył wraz z rodzicami na Śląsk do Gliwic. Tutaj się wychował, ukończył Politechnikę Śląską, tutaj zaczął fotografować i ukształtował swoją osobowość twórczą.
W pewnym momencie życia fotografia zdominowała jego zainteresowania sztuką. W 1972 roku został członkiem Katowickiego Towarzystwa Fotograficznego. Aktywnie uczestniczył w życiu artystycznym i organizacyjnym śląskiego środowiska fotografików. W listopadzie 1990 roku został przyjęty do grona członków Związku Polskich Artystów Fotografików. W swoim dorobku artystycznym ma udział w kilkudziesięciu wystawach krajowych i zagranicznych, wystawy indywidualne, publikacje w śląskiej prasie, publikacjach książkowych i licznych wydawnictwach albumowych. Jego fotografie znajdują się m.in. w zbiorach Muzeum Śląskiego i Śląskiej Fotografii Artystycznej ZPAF. W ostatnich latach blisko współpracuje z Regionalnym Ośrodkiem Kultury w Katowicach. Aktywnie uczestniczył w przygotowaniu Kongresu Kultury Województwa Śląskiego 2012, tworząc wystawę fotograficzną „Śląscy Mistrzowie Piękna” oraz towarzyszące jej materiały promocyjne.
O najwyższe regionalne odznaczenie dla związanego od 40 lat z Katowicami fotografa wnioskował Adam Pastuch, Dyrektor Regionalnego Ośrodka Kultury w Katowicach.
W uzasadnieniu wniosku przypomniał, że Zbigniew Sawicz jest powszechnie cenionym fotografikiem, należy do grona najwybitniejszych twórców, a także organizatorów artystycznego ruchu fotograficznego w regionie śląskim.
Informacja za: http://www.slaskie.pl/strona_n.php?jezyk=pl&grupa=10&art=6116&id_menu=
————————————————————————-
W związku z remontem kamienicy przy ulicy św. Jana Galeria KATOWICE przeniosła się 22 lutego 2013 do kamienicy przy ulicy Młyńskiej 9 (I piętro)
Adres do korespondencji pozostaje bez zmian:
ul. św. Jana, 40–012 Katowice
————————————————————————-
————————————————————————-
Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski serdecznie zaprasza 06 III 2013 o godz 18,30 na wernisaż z okazji 40- lecia pracy twórczej: Michał Cała “ŚLĄSK i GALICJA”. Wernisaż odbędzie się w Galerii Katowice mieszczącej się w Katowicach przy ul. Młyńskiej 9 I piętro. Wystawę można oglądać do 28 marca.
Michał Cała urodził się w 1948 roku w Toruniu. W roku 1973, w trakcie swoich studiów na Politechnice Warszawskiej rozpoczął swoją pracę twórczą w dziedzinie fotografii. W latach 1977–1995 zamieszkał w Tychach i poświęcił się fotografowaniu śląskiego krajobrazu.
Jego wystawa “Śląsk” była eksponowana w wielu galeriach w Polsce i za granicą, a także w ramach festiwalu: „2. Foto Festival Mannheim Ludwigshafen Heidelberg“(2007}, oraz festiwalu “Noorderlicht”(2008) w Holandii.
W roku 2007 o autorze i jego śląskich zdjęciach napisał British Journal of Photography.
Drugim ważnym cyklem autora, nad którym pracował w latach 1976–1990, jest seria zdjęć „Galicja”. Zdjęcia z tej serii były pokazane w ramach indywidualnej wystawy „Paysages de Pologne” w Galerie Contraste w Bordeaux w 1985 r.
Autor dwukrotnie otrzymał Grand Prix na Biennale Krajobrazu Polskiego w Kielcach w 1979 i 1983 r. Zajął też I miejsce na konkursie Pilsner IPA – Los Angeles 2007 w kategorii “Industrial”.
Jego fotografie były publikowane w albumach : „Antologia fotografii polskiej 1839–1989”, „Mistrzowie polskiego pejzażu”, „Polska fotografia w XX wieku”.
Od 1984 roku jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików.
Obecnie mieszka w Bielsku-Białej.
Wystawa pokazuje i porównuje dwa regiony graniczące ze sobą, lecz bardzo odmienne: Śląsk i Galicję.
Cykl zdjęć pt. „Śląsk” przedstawia krajobraz przemysłowy i miejski Górnego Śląska, Zagłębia i Wałbrzycha w latach 1975–2012. Zdjęcia pokazują obiekty przemysłowe, hałdy, robotnicze osiedla i ludzi w nich mieszkających.
„Galicja” to cykl zdjęć wykonanych w latach 1976–1990, przedstawiający rolniczy pejzaż, wsie, małe miasteczka, oraz ich mieszkańców w ubogich regionach Polski południowo-wschodniej.
Oba cykle opowiadają o relacjach między człowiekiem i jego środowiskiem: miejskim przemysłowym i wiejskim rolniczym.
————————————————————————-
W związku z remontem kamienicy przy ulicy św. Jana Galeria KATOWICE przenosi się 22 lutego do kamienicy przy ulicy Młyńskiej 9 (I piętro)
————————————————————————-
Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski serdecznie zaprasza 06 II 2013 o godz 18,30 na wernisaż wystawy fotografii: Krzysztof Pilecki “ATLANTYDA; STO TYSIĘCY PATYKÓW” Wernisaż odbędzie się w Galerii Katowice mieszczącej się w Katowicach przy ul. Św. Jana 10 III piętro. Wystawę można oglądać do 21 lutego
Krzysztof Pilecki artysta fotografik, członek Związku Polskich Artystów Fotografików od roku 1985.
Ma 54 lata, fotografuje od 14 roku życia. Brał udział w ponad 90 wystawach w polsce i za granicą
( m.in. w Edynburgu, Ludwigshafen, Waszyngtonie, Hong-Kongu). Ma na swoim koncie 14 wystaw indywidualnych.
Jego prace znajdują się w zbiorach prywatnych w Polsce i w Niemczech oraz w zbiorach muzeów
w Edynburgu, Duisburgu, Sosnowcu, Katowicach, Zabrzu.
Przez wiele lat zajmował się fotografią reklamową wykorzystując do tego także sprzęt cyfrowy.
Obecnie powraca do tradycyjnego sposobu fotografowania i poszukuje odpowiednich dla siebie technik fotograficznych.
Obecna wystawa “Atlantyda; Sto Tysięcy Patyków” jest próbą podsumowania ostatnich kilku miesięcy
fotografowania w technice Van Dyke. Jest też próbą opisania najbliższego otoczenia oraz pewnych zjawisk
i sytuacji z którymi spotyka się na codzień.
————————————————————————-
Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski serdecznie zaprasza 09 I 2013 o godz 18,30 na wernisaż wystawy fotografii: Krzysztof Miller “OBRAZKI SENTYMENTALNE CZYLI KOCHAM PROWINCJĘ” Wernisaż odbędzie się w Galerii Katowice mieszczącej się w Katowicach przy ul. Św. Jana 10 III piętro. Wystawę można oglądać do 31 stycznia
Obrazki sentymentalne czyli kocham prowincję.
Kocham prowincję! Lubię spokój małych miasteczek. To, że każdy jest tu sobą, niczego i
nikogo nie udaje. Tu nie przyjeżdża się robić karierę ani zarabiać ciężkie pieniądze. Za to
często można spotkać ludzi szczerych i z wielką pasją. Ciche, urokliwe zakamarki.
Sentymentalizm i poezja tych miejsc fascynuje mnie od dawna.
Krzysztof Miller
Krzysztof Miller ur 01 05 1953r. w Tarnowskich Górach — absolwent wydziału
operatorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Teatralnej i Telewizyjnej w
Łodzi(1980r). Autor zdjęć do filmów fabularnych, dokumentalnych. Współpraca z ARTE, ZDF, Canal+, Discovery oraz Telewizją Polską.
Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich oraz Związku Polskich Artystów
Fotografików Okręg. Śląski.
————————————————————————-